چشمه‌های آبگرم شمال + تصاویر و لوکیشن

چشمه های آبگرم شمال آبگرم شفا آبگرم گوگردی، خواص درمانی آبگرم، چشمه آبگرم در شمال چشمه‌های آبگرم شمالرامسر

چشمه‌های آبگرم شمال ایران گزینه بسیار مناسبی برای مسافرت و گردش می باشد. وجود چشمه‌های آبگرم شمال نیز این قسمت از ایران را برای مردم و توریست ها زیباتر می سازد.

چشمه‌های آبگرم شمال مکانی برای تفریح و درمان

شمال ایران گزینه بسیار مناسبی برای مسافرت و گردش است. وجود چشمه‌های آبگرم شمال نیز این قسمت از ایران را برای مردم و همچنین برای توریست‌ها بسیار زیباتر و فوق العاده‌تر می‌سازد. در ادامه قصد داریم شما را با چشمه‌های آبگرم شمال بیشتر آشنا کنیم و خواص درمانی آبگرم را بررسی کنیم.

ویلاهای پیشنهادی اجاره در شمال

اجاره ویلا دربست با حیاط و پارکینگ مستقل ویو رو به جنگل

کلارآباد، استان مازندران، ایران
کد ملک: 30603
  • 2 اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 5 نفرات

اجاره ویلاى استخردار روباز گل یخ

سرخرود درياشهر درياشهر ١٢
کد ملک: 30474
  • 3 اتاق خواب
  • 3 سرویس
  • 6 نفرات

اجاره ویلاى لوکس استخردار ساحلى فایواستار

سرخرود، استان مازندران، ایران
کد ملک: 30488
  • 4 اتاق خواب
  • 4 سرویس
  • 8 نفرات

اجاره ویلاى چهارخوابه استخر آبگرم نارنجى

سرخرود، استان مازندران، ایران
کد ملک: 30504
  • 4 اتاق خواب
  • 2 سرویس
  • 6 نفرات

اجاره ویلاى استخردار آبگرم با ویو دریا سرخرود

سرخرود، استان مازندران، ایران
کد ملک: 30457
  • 4 اتاق خواب
  • 3 سرویس
  • 8 نفرات

اجاره ویلا در نورسر کاظمی

M8VJ+5V نورسر، استان مازندران، ایران
کد ملک: 30417
  • ۲ اتاق خواب
  • ۱ سرویس
  • ۶ نفرات
عدنان کاظمی
اجاره ویلا متل قو اجاره ویلا برج الماس متل قو سلمانشهرVillaRabet3-970×250

انواع چشمه آب گرم در شمال

همان طور که گفتیم چشمه آبگرم در شمال طرفداران بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید که اکثر این چشمه‌های آب گرم در استان مازندران قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید برای اقامت چند روزه در این استان ویلایی اجاره کنید. از این می‌توانید ویلای مورد نظر خود را از سایت ویلا رابط پیدا کنید. اکنون برخی از آن‌ها را با جزئیات بیشتری به شما معرفی خواهیم کرد.

چشمه‌های آبگرم در آب اسک

آب اسک نام روستایی در استان مازندران واقع در جاده هراز است. این روستا آبگرم‌های بسیار زیادی دارد. این آب‌های گرم که در سرتاسر این روستا وجود دارند، شامل گوگرد‌های بسیار زیادی هستند. گردشگران در هر زمانی از سال، مخصوصا تابستان به این روستا سفر می‌کنند. زیرا این روستا به علت قرار گرفتن در دامنه‌های کوه دماوند دارای آب و هوای کوهستانی و مطلوبی هست.

چشمه آبگرم فلکده

چشمه آبگرم فلکده در روستای لیره سر واقع در تنکابن مازندران قرار دارد. این روستا در جنگلی سرسبز واقع شده است. به همین دلیل این آبگرم طرفداران زیاد دارد؛ زیرا که با توجه به موقعیت مکانی که دارد، دارای فضایی سرسبز و زیبا و هوایی مملو از اکسیژن هست. همچنین برای اقامت در نزدیکی آن، کلبه‌های چوبی زیبایی وجود دارد که برای ماندن در آن‌ها باید رزرو شوند. چشمه آبگرم فلکده فاقد گوگرد است.

از این رو می‌توان گفت که آب آن قابل آشامیدن است.برای دسترسی به فلکده باید در جاده تنکابن به خرم آباد پیش برانید و پس از رسیدن به جاده دوهزار، به سمت جنوب بروید تا به دو راهی جاده سه هزار-روستای لیره سر برسید. مسیر لیره سر را تا ایست و بازرسی جنگل‌بانی ادامه بدهید. ادامه مسیر تا روستا، خاکی و برای رانندگی نامناسب است. بنابراین بهتر است فاصله هفت کیلومتری روستای لیره سر تا فلکده را به‌صورت پیاده از دل جاده جنگلی بیپمایید.

چشمه آبگرم لاریجان

چشمه آبگرم لاریجان از چشمه‌های آبگرم شمال است؛ که واقع در آمل در ۷۰ کیلومتری مسیر توریستی جاده هراز قرار دارد. این آب گرم حاوی مواد گوگردی بسیار زیادی است. مظهر این آبگرم گوگردی در شکاف سنگ‌های آندزیت و بازالت یا همان کواترنری قرار گرفته است. این چشمه دمایی بین ۶۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد دارد.

چشمه آبگرم آزرو بابل

چشمه آبگرم آزرو در مازندران واقع در روستای آری در بند پی شرقی بابل قرار گرفته است. این آب گرم در طبیعتی بسیار زیبا و آرام بخش وجود دارد؛ زیرا در بین یک رودخانه و دره جنگلی زیبایی قرار گرفته است. آب گرم آزرو دارای ترکیبات گوگردی هست. رنگ آب گرم آزرو فیروزه‌ای است؛ که باعث به وجود آوردن منظره‌ای خارق العاده می‌شود. جاده جیبی معروف که شروعش از شهر بابل است، جاده دسترسی این آب گرم است.

این منطقه دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب می‌باشد و متوسط ارتفاع آن از سطح دریا ششصد متر است .
این چشمه بین یک و نیم تا دو متر عمق دارد و دمای آن حدود سی الی سی و هفت درجه سانتی گراد می‌باشد .
” ازرود ” مخفف کلمه ” ازت رود ” می‌باشد. این آب بوی گوگرد می‌دهد که از وسط استخر مانند حباب‌های زیبا قل قل می‌خورد وبیرون می‌آید .
این چشمه در میان یک دره زیبای جنگلی و در کنار رودخانه واقع شده است . آب با جوشش از زمین استخری را ایجاد کرده است و به دلیل وجود ترکیبات گوگردی برای درمان بیماریهای پوستی ، روماتیسم ، درد مفاصل و ایجاد آرامش و تسکین اعصاب بسیار مفید است.مسیر رسیدن به این چشمه از جنوب بابل شروع شده و در جاده شهید صالحی که در منطقه‌ی بندپی شرقی قرار دارد، پس از پیمودن مسافتی حدود بیست و پنج کیلومتر به سمت منطقه فیروزجاه و روستای آری به این چشمه می‌رسید.

چشمه آب گرم زیر پل

یکی دیگر از چشمه‌های آبگرم شمال آبگرم زیر پل هست. این چشمه آب گرم در جنوب رامسر قرار دارد. جدار داخلی این چشمه به رنگ سیاه است؛ که رسوباتی که از مواد معدنی در آن به وجود آمده قابل رویت می‌باشد. علاوه بر این در کف آن گوگرد و بلورهای پیریت مشاهده می‌شود.

چشمه آبگرم رینه

از دیگر چشمه‌های آبگرم شمال می توان به چشمه آبگرم رینه اشاره کرد. این آب گرم در جنگل قرار دارد. از این رو مورد استقبال مردم قرار گرفته است. آن را هم خصوصی و هم به صورت عمومی در اختیار مردم قرار می‌دهند. آبگرم رینه در جاده هراز بعد از پلوتو واقع شده است.

روستای بلیران در بخش دشتِ سر آمل و در جاده‌ قدیم آمل-بابل قرار دارد. با رفتن به این روستا نه‌تنها می‌توانید به گشت‌وگذار در جنگل بلیران مشغول شوید، بلکه وجود رودخانه زیبای گرمارود یا گرمرو و همین طور چشمه‌های آب گرمی نظیر دو چشمه آب معدنی «گرو» و «لاله‌زار» لذتی دوچندان را نصیب‌تان خواهد کرد. بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل بهار تا اوایل پاییز است.


آب گرم لاله‌زار رنگی فیروزه‌ای دارد و از سمت چپ به رودخانه سرازیر می‌شود و آب گرم گرو با رنگ سفیدش، روبه‌روی آب گرم لاله‌زار قرار دارد. در محدوده اتصال آب گرم به رودخانه، از روی رنگ آب امکان تشخیص آب گرم از آب سرد وجود دارد و حتی می‌توانید یک پای خود را در آب سرد و پای دیگر را در آب گرم بگذارید. این دو چشمه به‌خاطر داشتن املاح معدنی گوناگون دارای خواص درمانی برای امراض پوستی و دردهای مفصلی هستند

چشمه آبگرم لاروسر چالوس

آبگرم لاروسر چالوس در کمربندی چالوس به نوشهر یکی از جاذبه های گردشگری شهر چالوس با خاصیت درمانی است. مجموعه آبگرم لاروسر دارای دواستخر مجزا برای بانوان ، آقایان و همچنین دارابودن استخر کودک در هر دو استخر، با اتاق ماساژ و حمام ترکی،کافه سنتی، فروشگاه،کافی شاپ,سوئیت های دوخوابه و یک خوابه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11شب با تایم آزاد فعال است.

چشمه آبگرم لاروسر چالوس آب گرم گوگردی چالوس لاروسر استخر ابگرم گوگردی چشمه (4)

چشمه آبگرم رامسر

چشمه آبگرم رامسر در دو منطقه سادات شهر که بیرون از شهر رامسر است و هتل کازینو ، هتل قدیم رامسر قرار گرفته اند که از قدیمی ترین و بهترین آبگرم های رامسر و شمال ایران است، آبگرم رامسر دارای نمره خصوصی و نمره عمومی است که به صورت استخر برای استفاده عموم آزاد می باشد و اگر علاقمند به استفاده از آبگرم به صورت خصوصی می باشید باید از نمره خصوصی استفاده نمایید.

آبگرم رامسر در رامسر که به داشتن چشمه های آبگرم معدنی معروف است که به جز یکی از آنها بقیه چشمه های آبگرم هستند ، قرار دارد . آب های معدنی رامسر علاوه بر خواص درمانی که دارند در اطراف خود طبیعت زیبا و دیدنی را هم برای گردشگران و طبیعت دوستان به همراه دارند. این چشمه‌‌ ها چندین رشته را تشکیل مى‌ دهند و به چشمه‌ هاى گوگردى گازدار معروف هستند.

علاوه بر خود رامسر این چشمه‌ ها در نقاطى مانند جواهرده، کتالم، سادات محله و خود شهر رامسر قرار دارند همانند آبگرم مادرشاه، یا چشمه آبگرم زیرپل و… علاوه بر جواهرده که مسافت طولانی تر نسبت به رامسر دارد. در فاصله پنج کیلومتری جنوب شرقی رامسر در شهرهای کتالم و سادات محله نیز چند وان و استخر آب گرم معدنی وجود دارد که برای درمان بیماری های پوستی، رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی سودمند است.


در حال حاضر از بیشتر این چشمه‌ ها به صورتى ابتدایى، به طور عمومى و یا خصوصى استفاده مى‌ شود، ولى مجموعه هتل‌ هاى رامسر، شهردارى‌ هاى محلى و بخش خصوصى از طریق ایجاد استخر شنا، دوش و وان‌ هاى متعدد، محل‌ هاى مناسبى را براى استفاده و استحمام مسافران و مردم محلى فراهم آورده‌ اند.


در ایران بیش از هزار چشمه آبگرم معدنی وجود دارد که عموما حرارت آنها بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد است. در مورد علت گرمی این گونه چشمه ها، دانشمندان بر این عقیده اند که عبور آب از اعماق زمین سبب گرم شدنش می گردد و از شکاف های زمین به صورت چشمه های گرم معدنی بیرون می آید و هر قدر آب از عمق بیشتری بجوشد،دمای آن بیشتر خواهد بود.


آب سرد معدنی نیدشت رامسر

آب سرد معدنی نیدشت رامسر در دوازده کیلومتری جنوب رامسر در دره ای کنار رودخانه صفارود واقع است و به آب معدنی نیدشت رامسر معروف است. پیرامون چشمه، پوشیده از درختان جنگلی است. قبل از سال ۱۳۲۰ برای بهره برداری از آب این چشمه، جاده ای خاکی از رامسر تا چشمه به دست مهندسان آلماانی ساخته شد و از آن تاریخ به جاده نیدشت رامسر شهرت دارد. 

خواص درمانی چشمه‌های آب گرم

خواص درمانی چشمه‌های آب گرم همان طور که گفتیم چشمه‌های آبگرم شمال علاوه بر تفریح و گذراندن اوقات فراغت جنبه درمانی بسیار زیادی نیز دارند. امروزه بعضی از این چشمه‌های آب گرم را به صورت استخرها و حوضچه‌هایی درست کرده‌اند. برخی از آن‌ها را نیز به صورت جداگانه از هم تفکیک کرده‌اند. یعنی قسمتی مخصوص بانوان و قسمتی مخصوص آقایان می‌باشد.

ماندن در چشمه‌های آبگرم شمال موجب انتشار گرمایی مفید در رگ ها و اندام ها است. علاوه بر این جریان خون را افزایش می‌دهد که باعث رسیدن اکسیژن بسیار زیادی به شش‌ها می‌شود. موارد زیر شامل دیگر خواص درمانی آبگرم هستند.

  • ضد باکتری
  • کاهش دهنده قند خون
  • مناسب برای دیسک کمر و گردن، دردهای عضلانی، دردهای استخوانی، روماتیسم، آرتروز و سیاتیک
  • کاهش وزن با افزایش تحرک بدن
  • بهبود بیماری‌های پوستی، کبدی، کلیوی و گوارشی
  • مناسب برای داشتن اعصابی آرام

ویلا رابط

ویلارابط (سایت رزرواسیون اینترنتی ویلا ، سوییت و اقامتگاه های ایران) اولین وب سایت اجاره در ایران است که از سال 1383 امکان رزرو و اجاره بیش از صد ها ویلا ، سوییت و اقامتگاه را برای مسافران فراهم می کند. ویلارابط همواره تلاش نموده با کیفیت ترین اقامتگاه های اجاره در شهر های گردشگرپذیر را ارایه نماید تا میهمانان ویلارابط با خیالی آسوده از بهترین ها لذت ببرند. کیفیت ارایه خدمات ویلارابط با بیش از ربع قرن بیانگر رضایتمندی گردشگران بوده است . همواره در زمان سفر میهمانان ویلارابط باید را راهش فکر کنند.

پست های مرتبط

اجاره کلبه چوبی لوکس در شمال - ویلای چوبی تنکابن

اجاره کلبه چوبی لوکس در شمال 100% لاکچری

اجاره کلبه چوبی لوکس در شمال بدون شک بهترین انتخاب برای اقامت در شمال ( گیلان و مازندران ) است،… ادامه مطلب

اجاره ویلا استخردار در گیلان

اجاره ویلا استخردار در گیلان

اجاره ویلا استخردار در گیلان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ی لذت‌بخشی در استان گیلان… ادامه مطلب

رزرو ویلا استخردار در مازندران

رزرو ویلا استخردار در مازندران

رزرو ویلا استخردار در مازندران ، استانی زیبا در شمال ایران، به خاطر مناظر خیره کننده، فرهنگ غنی و مردم… ادامه مطلب

پیوستن به بحث

جستجو

اردیبهشت 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

خرداد 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
0 بزرگسال
0 کودک
حیوانات خانگی
متراژ
قیمت از
امکانات
ویژگی ها

مقایسه آگهی ها

مقایسه کنید
اگر برای اجاره ویلا و اقامتگاه نیاز به راهنمایی دارید، در خدمت شما هستیم
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.

در صورت طولانی شدن زمان پاسخگویی با شماره 09112934797 تماس حاصل فرمایید.