متل قو شهر خوشگذرانی و تفریح 1 شب

پیاده روی متل قو نمای برج

متل قو شهر خوشگذرانی ، سلمان‌شهر یا متل قو یکی از شهرهای استان مازندران در ایران است. سلمانشهر با جمعیت ۹،۶۵۶ نفر در سال ۹۵ در شهرستان عباس‌آباد و بخش سلمان‌شهر قرار دارد. سلمان‌شهر از جنوب به رشته کوه البرز از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به شهر عباس‌آباد منتهی می‌گردد. مساحت این شهر بالغ بر۷۵۰ هکتار است. 

معرفی متل قو

از جمله مناطق پرطرفدار و خوش آب و هوای کشور ایران، قسمت های شمالی آن است. با سفر به این مناطق هم می توانید از آبی دریای خزر و هم از سرسبزی درختان و جنگل ها لذت ببرید. همچنین امکانات بسیار خوبی هم برای گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند وجود دارد. شما می توانید به راحتی کوله بارتان را جمع کرده و راه خطه شمال ایران شوید. مناطق شمالی کشور عزیزمان آنقدر زیبایی دارد که شما را مسحور خود می کند.

اما یکی از مناطقی که تجربه رفتن به آن جا بسیار لذت بخش است، متل قو می باشد. متل قو نگین درخشان سلمان شهر و یکی از مکان هایی است که جنگل های زیبا و ساحل دلچسب را در کنار هم دارد. پس در ادامه با ویلارابط همراه باشید تا آشنایی مختصری با متل قو پیدا کنید.

اجاره عمارت استخردار در متل قو

متل قو، استان مازندران، ایران
کد ملک: 4032
  • 4 اتاق خواب
  • 5 سرویس
  • 10 نفرات

اجاره ویلا دوبلکس گلسار متل قو

متل قو خیابان آراء
کد ملک: 3126
  • 3 اتاق خواب
  • 3 سرویس
  • 8 نفرات
عباس علیزاده

اجاره ویلا دوخواب با فوتبال دستی در متل قو

متل قو خیابان سی سرا
کد ملک: 2090
  • 2 اتاق خواب
  • 2 سرویس
  • 4 نفرات
اکبر دوستی

اجاره ویلا سه خوابه استخردار دریاگوشه متل قو

سلمان شهر، خیابان دریاگوشه، ایران
کد ملک: 3109
  • 3 اتاق خواب
  • 2 سرویس
  • 6 نفرات
ویژه اجاره ویلا استخردار جنگلی متل قو

اجاره ویلا استخردار جنگلی متل قو

متل قو، استان مازندران، ایران
کد ملک: 5013
  • 5 اتاق خواب
  • 7 سرویس
  • 10 نفرات

اجاره ویلا استخردار دریاگوشه چهارخواب

متل قو، استان مازندران، ایران
کد ملک: 4050
  • 4 اتاق خواب
  • 5 سرویس
  • 8 نفرات
متل قو نمای برج عظیم زاده

اگر‌چه مازندران استانی توریستی است اما شهر‌های مختلف آن از جنبه‌هایی متفاوت مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. یکی از این شهر‌ها، سلمانشهر است که به علت وجود یک متل به نام قو، متل قو نیز نامیده می‌شد. جمعیت این شهر کم است به ۱۴ هزار نفر هم نمی‌رسد.

تاریخچه متل قو

سلمان شهر نام جدیدی است که بعد از انقلاب اسلامی برای این شهر انتخاب شده است. در گذشته به این شهر «ساقی کلایه» گفته می‌شد و به دلیل وجود متلی بنام قو در این شهر آن را متل قو نیز می‌شناختند. سلمانشهر، شهر جدیدی است که با شروع شهرک سازی در اوایل سال ۱۳۴۰ پا گرفت و در سال ۱۳۴۱ دارای شهرداری شد. اولین شهرک در این منطقه، «دریا گوشه» نام داشت.

متل قو یکی از شهرهای پرطرفدار شمال ایران است که جایگاه و اهمیت ویژه ای در میان گردشگران و توریست ها دارد. این شهر امکانات رفاهی مناسبی همچون پلاژ، تفریحات آبی و موارد دیگری را به مسافران و گردشگران ارائه می دهد. همان طور که گفتیم از جمله مواردی که باعث شده است تا متل قو گردشگران را به سوی خود جلب کند، وجود ساحل زیبا و جنگل در کنار یکدیگر است.

اجاره ویلا متل قو اجاره ویلا برج الماس متل قو سلمانشهرVillaRabet3-970×250

مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در نواحی شمالی شهر، ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه‌ی کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ای اندک بین ساحل دریا و دامنه‌ی کوه و نزدیکی غاری زیبا و استثنایی بنام غار دانیال، جذابیت این منطقه را دو چندان کرده‌اند.

از جمله امتیاز‌های این شهر، قرار گرفتن در نزدیکی آب‌های زیبا و نا‌محدود خزر است که با وجود ماسه‌های نرم ساحلی، در کنار پوشش گیاهی واقعا دیدنی و زیبا، به مکانی گردشگری و بسیار مورد علاقه‌ی گردشگران تبدیل شده است.

قیمت ویلا در این شهر حتی نسبت به شهر‌های بزرگ‌تر، بسیار گران‌تر است و به همین علت کسانی که قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارند، ابتدا اقدام به خرید در این شهر می‌کنند. البته ما به شما سایت رزرو ویلا و اقامتگاه ویلارابط را پیشنهاد می کنیم که دارای مناسب ترین قیمت ها و لوکس ترین ویلاها در شهر متل قو می باشد.

پیاده روی متل قو نمای برج

رونق شهر و همچنین توریستی بودن و شلوغی‌اش باعث شده است که طی چند سال اخیر سرمایه‌داران دولتی و خصوصی با هزینه‌ای بسیار زیاد اقدام به ساخت برج‌هایی بزرگ مثل برج‌های ساحلی دبی کنند.

این شهر از یک طرف مشرف به جنگل‌های سبز است و از طرف دیگر رو به دریا است و این نیز یکی دیگر از امتیاز‌های این شهر زیبا است.

کسب تجربه های شیرین در متل قو

متل قو که در شهر عباس آباد استان مازندران قرار دارد، شهری دیدنی است که می توانید تجربه های شیرین را در آن جا برای خود به ثبت برسانید. هر چیزی را که بخواهید در متل قو می توانید پیدا کنید؛ از دریا و جنگل گرفته تا غار و بسیاری از دیدنی های دیگر. احتمالا به همین خاطر است که جمعیت ۱۴ هزار نفری آن در بعضی از روزهای تعطیل به ۲۰۰ هزار نفر هم می رسد. متل قو یا سلمان شهر که مردم محلی آن را ساقی کلایه نام گذاری کرده اند؛ تفرجگاهی است که از شمال به دریای خزر و از شرق به شهر کلارآباد و از غرب به شهر عباس آباد محدود شده است.

دیدنی های متل قو

اگر می خواهید تمام آن چه را که در متل قو وجود دارد، تجربه کنید، باید تمام جاذبه های گردشگری آن جا را به خوبی بشناسید و از تک تک آن ها نهایت لذت را ببرید. پس در ادامه با ما همراه باشید: 

ساحل دریای خزر 

جت اسکی در متل قو

همان طور که گفتیم متل قو در مجاورت دریا قرار دارد و سواحل آن یکی از زیباترین مناطق شمال کشور محسوب می شود. می توانید در ساحل زیبای متل قو از تماشای امواج و آبی بی کران در خزر لذت ببرید. همچنین در تمامی نواحی ساحلی این شهر ساحل ماسه ای وجود دارد.

جنگل های سرسبز و زیبا

یکی دیگر از زیبایی های شهر متل قو جنگل های سرسبز و بی بدیل آن است. این جنگل ها فرصتی مناسب را برای شما فراهم می کند تا ساعاتی را به دور از هیایوی شهری در آرامش مطلق جنگل ها سپری نمایید.

کوه و طبیعت متل قو

پروژه الماس قو خاورمیانه

بدون شک یکی از چیزهایی که جلوه ای خاص و متفاوت به به شهر ساحلی متل قو بخشیده است، دو برج دو قلوی ۲۵ طبقه است که به وسیله جدید ترین متدهای مهندسی و معماری ساخته شده است. “الماس قو خاورمیانه” نام تجاری این دو برج است که بخش ها و امکانات مختلفی را در خود جای داده است. از جمله این امکانات می توان به مجتمع تجاری، مجتمع ورزشی، هتل اقامتی پنج ستاره و… اشاره کرد. این هتل ها برای گردشگران و توریست ها جذابیت های بسیار زیادی دارد.

ساحل برج های عظیم زاده

مراکز خرید متل قو

قطعا یکی از جذابیت های هر منطقه ای برای مسافران و توریست ها مجتمع های تجاری و مراکز خرید است که به گرم شدن بازار گردشگری کمک زیادی می نماید. در متل قو هم مراکز خرید و مجتمع های تجاری زیادی وجود دارد که محصولات مناسب متنوع و مناسبی را به مسافران ارائه می دهد. آن چه که در این منطقه بیش از هر چیز اهمیت دارد وجود مغازه های مختلفی است که انواع برند های داخلی و خارجی معتبر را ارائه می دهند که هر یک از آن ها طرفداران خاص خود را دارند. 

دریا و ساحل برج های عظیم زاده

غار آبی دانیال

یکی از جاذبه های بسیار متفاوت و منحصر به فرد متل قو غار آبی دانیال است. این غار در دل یک جنگل بسیار زیبا قرار دارد و یکی از غارهای آبی و رودخانه ای ایران محسوب می شود. غار آبی دانیال از نظر وسعت و بزرگی دومین غار آبی ایران محسوب می شود. با رفتن به درون این غار پدیده ای عجیب و چند هزار ساله شما را شگفت زده خواهد کرد. پس هنگام سفر به متل قو حتما از غار آبی دانیال دیدن فرمایید. 

تفریحات در متل قو

در متل قو تفریحات هیجان انگیز و متفاوتی پیش روی چشمان شما قرار دارد. می توانید به پلاژ ساحلی متل قو بروید و از ساحل دریا و امکانات آبی آن استفاده نمایید. همچنین در این پلاژ می توانید در دریای خزر به شنا پرداخته و یا به ورزش های ساحلی مانند فوتبال و والیبال هم روی آورید. از دیگر تفریحات جالب این قسمت ساختن مجسمه های شنی است که برای توریست ها بسیار جذاب است. 

جت اسکی هم از دیگر تفریحات ساحلی متل قو محسوب می شود که تجربه گذر از روی آب برای همه بسیار تکرار نشدنی است. پاراسل نوعی از چتر بازی است که بر روی آن سوار می شوید و به وسیله قایق موتوری بر فراز آب به پرواز در میایید. با قایق سواری هم می توانید تصویری ماندگار از متل قو را در ذهن خود به ثبت برسانید. 

برای خوش گذرانی و تفریح در متل قو راه های دیگری هم پیش روی شما قرار دارد. برای مثال می توانید خود را از هیاهو و شلوغی شهر رها کرده و به جنگل نوردی بپردازید. این امکان برایتان فراهم است تا وسایل پیک نیک را فراهم کنید و در ساحل متل قو و یا جنگل های آن اوقات خود را سپری نمایید. تجربه یک خرید متفاوت هم می تواند برایتان بسیار هیجان انگیز باشد. به این ترتیب که هم می توانید به مراکز خرید لوکس که برند های مختلف داخلی و خارجی را ارائه می دهند مراجعه کنید و هم آن که به بازارهای محلی و هفتگی رفته و با حال و هوای آن هم آشنا شوید. 

اما یکی از مهم ترین چیزها که در همه مسافرت ها برای افراد اهمیت ویژه ای دارد، سر زدن به کافی شاپ ها و رستوران ها و چشیدن طعم و عطر بی نظیر غذاهای محلی است. متل قو هم از این قاعده مستثنی نیست و فرصتی عالی برای شما فراهم شده تا بتوانید لذت چشیدن طعم عالی غذاها را برای خود فراهم کنید.

امکانات گردشگری و اقامتی متل قو

اگر به متل قو سفر کرده اید، نگران امکانات گردشگری و اقامتی نباشید؛ زیرا در این جا تقریبا همه چیز مهیاست. پلاژ ساحلی، پلاژ اختصاصی بانوان، تجهیزات تفریحات آبی، خرید آلاچیق، رستوران ، کافی شاپ، فروشگاه و بسیاری از موارد دیگر در متل قو وجود دارد. امکانات اقامتی این شهر هم شامل موارد زیر می شود: هتل ها، ویلاهای اجاره ای، خانه های محلی، سوئیت و… اما اگر طرفدار هیجان هستید می توانید کمپینگ و چادر زدن را نیز تجربه نمایید.

سوغاتی های متل قو

پس از گشت و گذار در متل قوی زیبا و لذت بردن از طبیعت آن جا، حالا وقت آن رسیده تا کمی از خوراکی های خوشمزه آن جا را به عنوان سوغاتی برای خود بخرید. کوکی های کشمشی و گردویی از جمله خوراکی هیجان انگیز متل قو هستند. همچنین علاوه بر این خوراکی ها، می توانید سایر سوغاتی های مازندران را در این شهر پیدا کرده و خریداری کنید.

بهترین فصل سفر به متل قو

متل قو در تمام فصل های سال زیبایی های خاص خودش را دارد. ولی بهترین زمان سفر برای رفتن به آن جا اواسط اردیبهشت تا پایان تابستان است. به همین دلیل هم این شهر در بهار و تابستان مورد اسقبال بسیاری از گردشگران و توریست ها قرار می گیرد. در پاییز و زمستان هم با وجود زیبایی های فراوان، کاهش دما مانع از ورود زیاد گردشگران به متل قو می شود. 

همان طور که گفتیم متل قو یا سلمان شهر در فاصله ۱۹۴ کیلومتری غرب ساری مرکز استان مازندران قرار دارد. برای رفتن به این شهر باید راهی استان مازندران شوید و پس از آن مسیر سلمانشهر را در پیش بگیرید. برای رفتن به متل قو می توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید: 

۱- جاده چالوس – چالوس – متل قو
۲- اتوبان قزوین – رشت – شهر رشت – لاهیجان – رامسر – متل قو
۳- جاده هراز – محمود آباد – چالوس – متل قو

سختی های سفر به متل قو

متل قو پر از اتفاقات خوب و تجربیات شیرین است؛ اما ممکن است از شلوغی و ازدحام جمعیت آزرده خاطر شوید و مجبور باشید کمی را در ترافیک بمانید. نکته بعدی که ممکن است باعث آزار شما شود گران فروشی برخی از مغازه ها و یا گرفتن مبالغ زیاد در قبال خدمات اندک است. این ها مشکلاتی است که به خودی خود حل نمی شود و نیازمند رسیدگی مسئولین مربوطه است.

در آخر باید بگوییم که متل قو یکی از مکان هایی است که امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی را برای اقامت شما فراهم کرده است تا بتوانید همراه خانواده سفری راحت را سپری نمایید.


پست های مرتبط

اجاره کلبه چوبی لوکس در شمال - ویلای چوبی تنکابن

اجاره کلبه چوبی لوکس در شمال 100% لاکچری

اجاره کلبه چوبی لوکس در شمال بدون شک بهترین انتخاب برای اقامت در شمال ( گیلان و مازندران ) است،… ادامه مطلب

اجاره ویلا استخردار در گیلان

اجاره ویلا استخردار در گیلان

اجاره ویلا استخردار در گیلان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ی لذت‌بخشی در استان گیلان… ادامه مطلب

رزرو ویلا استخردار در مازندران

رزرو ویلا استخردار در مازندران

رزرو ویلا استخردار در مازندران ، استانی زیبا در شمال ایران، به خاطر مناظر خیره کننده، فرهنگ غنی و مردم… ادامه مطلب

پیوستن به بحث

جستجو

فروردین 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

اردیبهشت 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
0 بزرگسال
0 کودک
حیوانات خانگی
متراژ
قیمت از
امکانات
ویژگی ها

مقایسه آگهی ها

مقایسه کنید
اگر برای اجاره ویلا و اقامتگاه نیاز به راهنمایی دارید، در خدمت شما هستیم
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.

در صورت طولانی شدن زمان پاسخگویی با شماره 09112934797 تماس حاصل فرمایید.