سفر به رامسر

پارک آبی رامسرtelecabin-ramsar-mazandaran-تله-کابین-رامسر-مازندران

رامسر عروس شهرهای مازندران است. این شهر زیبا در همه‌ی ماه‌های سال از تابستان تا زمستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.

در رامسر هم به ساحل زیبای خزر دسترسی دارید و هم به جنگل‌های انبوه مازندران. اگر قصد سفر به این شهر شمالی کشور را دارید، کجارو ویلارابط به شما در خرید تور رامسر کمک می‌کند. ما با همکاری آژانس‌های معتبر گردشگری فهرستی از بهترین و ارزان‌ترین تورها را به شما ارائه می‌کنیم تا بتوانید خرید آسوده و راحتی داشته باشید.

آب و هوای رامسر

آب و هوای رامسر در تابستان‌ها گرم و مرطوب و در زمستان‌ها معتدل است.

اطلاعات ضروری رامسر

  • کد رامسر: ۰۱۱
  • فاصله از تهران:  ۲۷۷ کیلومتر
  • مدت سفر زمینی: ۵ ساعت و ۱۱ دقیقه
  • مدت سفر هوایی: ۴۱ دقیقه

مسیر تهران به رامسر را از جاده‌ی زیبای کرج-چالوس آغاز کنید. با گذشتن از عباس‌آباد به تنکابن و بعد به رامسر می‌رسید.

اتوبوس‌های تهران به رامسر در ساعت‌های گوناگون از ترمینال غرب به مقصد ترمینال رامسر حرکت می‌کنند.

ایران ایر تنها شرکت هواپیمایی است که از تهران به رامسر پرواز دارد. برای خرید بلیط هواپیما رامسر می‌توانید با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزانتر از همه جا تهیه کنید.

هزینه‌های سفر

سفر تفریح پرهزینه‌ای است. اما شما براساس توان مالی که دارید، از میان هتل‌ها و رستوران‌ها انتخاب می‌کنید.

هتل‌های لوکس

هتل بزرگ رامسر یا پارسیان آزادی، هتل بام سبز و هتل اشک از هتل‌های چهار ستاره و خوب رامسر به‌شمار می‌روند.

هتل‌های میان‌رده

هتل آپارتمان کوثر، هتل آپارتمان پارادیس، هتل آپارتمان نیستان، هتل آپارتمان اسکان، هتل آپارتمان کارن، متل خزر،‌ هتل آپارتمان لیان، هتل بزرگ ملکشاه و هتل آهوان، هتل‌های میان رده رامسر هستند.

هتل‌های ارزان

هتل آپارتمان رویای شیرین، هتل مهتاب در جواهر ده و‌ هتل آپارتمان خلج هتل‌های کم‌ستاره‌ و ارزان‌قیمت رامسر هستند.

فهرست کاملی از هتل های رامسر را می‌توانید در کجارو ببینید و اطلاعات مورد نیاز درباره هر هتل را از جمله قیمت، تصاویر، آدرس، امکانات و… بدست آورید.

در رامسر مانند بیشتر شهرهای شمال می‌توانید خانه و ویلا نیز اجاره کنید. بهرین سایت اجاره ویلا و اقامتگاه در ایران در حال حاضر سایت ویلارابط می باشد که پیشنهاد ما به شما ویلارابط می باشد .

ساحل زیبای خزر جاذبه‌ی اصلی رامسر به‌شمار می‌رود. هیچ چیز مانند ساعت‌ها تماشای امواج کف‌آلود خزر خستگی کار و درس و زندگی را از تن بیرون نمی‌کند. پیش از پایان سفر، همه‌ی خستگی‌ها را به آب خزر بسپارید.

در خاورمیانه یک تله‌کابین وجود دارد که جنگل‌های کوهستانی را به ساحل دریا پیوند می‌دهد، و این تله‌کابین زیبا در فاصله‌ی ۵ کیلومتری رامسر واقع شده است. ضمن این‌که از چشم‌انداز بی‌نظیر و نفس‌گیر دریا و جنگل لذت می‌برید، نگران گرسنگی نخواهید بود. در مجموعه رفاهی تفریحی شهر سبز کافی‌شاپ و رستوران وجود دارد. اگر همراه کودک سفر می‌کنید، شهربازی رامسر ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد، ضمن این‌که برای بزرگ‌ترها هم وسایل بازی هیجان‌انگیزی وجود دارد. در کنار همه‌ی این‌ها امکانات دیگری مانند اسکی روی آب و پیست کارتینگ مهیا است که می‌تواند شما را یک روز کامل سرگرم کند.

کاخ مرمر که در باغی زیبا واقع شده، علاوه بر شکوه معماری، تابلوها و اشیای نفیسی را به تماشا گذاشته است. این عمارت، کاخ موزه تماشاگه خزر نام دارد و در کنار هتل زیبای قدیمی رامسر واقع شده است.

موزه مردم‌شناسی، آب گرم سادات محله در ۵ کیلومتری رامسر و سد میجران در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری شهر دیدنی‌های دیگر رامسر هستند. اما جذابیت این شهر به همین‌ها محدود نمی‌شود. طبیعت بسیار زیبای مازندران با وجود جنگل‌، ساحل، حوضچه‌ها و وان‌های آب گرم معدنی جذاب و سرگرم‌کننده است. کافی است کمی از مرکز شهر دور شوید تا جاذبه‌های بیشتری پیش روی شما قرار گیرد.

آبشار سیاسرت، قلعه مارکوه، غار یاغی لوکا و آبشار ایج از دیدنی‌های رامسر هستند. جواهرده با رامسر حدود ۲۶ کیلومتر فاصله دارد. اگر زمان کافی دارید، حتما سری به جواهرده بزنید و از زیبایی‌ چشم‌نواز آن خاطره بسازید.

فهرست کاملی از جاهای دیدنی رامسر را می‌توانید در کجارو ببینید و اطلاعات مورد نیاز درباره هر جاذبه گردشگری را بدست آورید.

بازار و مرکز خریدهای رامسر

بازارهای سنتی در رامسر بسیار جذاب هستند. سر زدن به شنبه بازار و سه‌شنبه بازار تجربه‌ی دلچسبی خواهد بود که قابل مقایسه با گردش در هیچ مرکزخرید لوکسی نیست.

پرندگان زنده، لبنیات محلی، ترشی و مرباهای خوش‌مزه‌ی شمال و خوراکی‌های دیگر در این بازارها عرضه می‌شود. خرید ماهی برای کسانی که به غذای دریایی علاقه‌مند هستند، یکی از کارهای واجب در سفر به رامسر است. برای خرید ماهی می‌توانید به بازار جدید ماهی‌فروشان سر بزنید.

اما رامسر مراکز خرید مدرنی دارد که برای گشت و گذار و خرید عالی هستند. مرکز خرید آرامش و مرکز خرید نگین را در فهرست بازدید قرار بدهید.

رستوران‌های رامسر

مسافر رامسر که باشید، بهتر است خیال‌تان از خورد و خوراک خوشمزه راحت باشد. رستوران‌های خوب رامسر علاوه بر غذاهای ایرانی متداول در همه‌ی شهرها، غذای محلی شمالی هم سرو می‌کنند.

فراموش نکنید رستوران هتل‌ها همیشه یک گزینه‌ی خوب و مطمئن در سفر است. رستوران هتل کوثر و رستوران ایل میلی در طبقه‌ی پنجم هتل بام سبز از رستوران‌های خوب و لوکس رامسر هستند.

رستوران‌ برادران، اکبرجوجه، رستوران سنتی تله بام با حال و هوای خاص‌اش، رستوران کشتی با ظاهر کاملا متفاوت‌اش، رستوران ملل، رستوران مظاهری و دوستان از معروف‌ترین و بهترین غذاخوری‌های رامسر هستند.

رامسر با جاذبه‌هایی مانند کاخ مرمر رامسر، جنگل دالخانی و تله‌کابین رامسر، هر سال مسافران زیادی را مجذوب خود می‌کند. آیا می‌‌خواهید بدانید بهترین زمان سفر به رامسر چه زمانی است؟

بدون تردید رامسر یکی از زیباترین شهرهای گردشگری استان مازندران و شمال کشور است و به همین دلیل عروس شهرهای ایران لقب گرفته است. شهرستان رامسر با جاذبه‌های متنوع خود مانند روستای جواهرده (که به راستی شایسته چنین نامی است و نگین مازندران هم لقب گرفته است)، جنگل دالخانی، یکی از زیباترین جنگل‌های ایران، و از همه مهم‌تر مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر یا همان تله‌کابین رامسر که مجموعه‌ای از تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز در آن ارائه می‌شود، هر فرد سخت‌پسندی را که برای سفر به این شهر وسوسه می‌کند.

بهترین زمان سفر به رامسر بسته به هدف شما از سفر به این شهر متفاوت است؛ ما قصد داریم در ادامه بهترین زمان سفر به این شهر را از ابعاد مختلف بررسی کنیم تا بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.

رامسر هم همانند اکثر شهرهای شمالی کشور، تابستان‌هایی گرم و مرطوب با هوای شرجی آزاردهنده و زمستان‌های سردی دارد؛ بنابراین بهترین زمان سفر به رامسر از نظر آب‌و‌هوا، فصل بهار (مخصوصا اواسط اردیبهشت) و اوایل پاییز است؛ البته ییلاقات مرتفع اطراف رامسر مانند روستاهای جواهرده، جنت رودبار و گرسماسر، حتی در تابستان هم هوای کاملا خنک و دل‌پذیری دارند و در آن‌ها خبری از هوای گرم و شرجی نیست. میانگین دمای هوای هوا در گرم‌ترین ماه یعنی مرداد ۲۴٫۹ سانتی‌گراد در سردترین ماه سال یعنی بهمن، ۶٫۷ درجه سانتی‌گراد است.

اگر هم دوست دارید هوای بارانی، مه‌آلود و ابری جنگل‌های اطراف رامسر را تجربه کنید، اوایل پاییز و مهر ماه بهترین زمان سفر به این شهر است.

بهترین زمان سفر از نظر رویدادها و مراسم‌ها

جشن و سرور زنان و مردان با لباس محلی

مراسم گلکار یکی از مراسم دیرینه استان مازندران است که در روستای جواهرده (روستایی در ۳۰ کیلومتری رامسر که فاصله زمانی آن با رامسر تنها ۵۳ دقیقه است) برگزار می‌شود. در این مراسم که در روز هفدهم مرداد برگزار می‌شود، اهالی روستا دیوار مسجد آدینه را با گلی که به جای آب، از شیر تازه دام‌ها و با سلام و صلوات تهیه شده است، گلکاری می‌کنند. مردم روستا معتقد هستند که این کار باعث پربرکت شدن محصولات دامی و کشاورزی می‌شود. اهالی خونگر جواهرده در این روز، علاوه بر انجام این کار به جشن و شادی می‌پردازند و برای اینکه قدرت خود را به رخ یکدیگر بکشند، با هم کشتی مازنی می‌گیرند.

تمپک زدن مردان در رامسر

یکی دیگر از مراسم جالب این روستا جشن تیرگان است که برخلاف اسم آن در روزهای دوازدهم و سیزدهم آبان برگزار می‌شود. جشن تیرگان در واقع گرامیداشت پیروزی مردم ایران در مقابل ضحاک ماردوش و جان‌فشانی آرش کمان‌گیر (که اکثر ما داستان آن را می‌دانیم) است و در اکثر نقاط استان مازنداران برپا می‌شود. در زمان برگزاری این جشن که کمی شبیه جشن‌های شب یلدا است، مردم با انجام کارهایی همچون طبخ خوراکی‌های محلی این شهر، چوب خوردن از لال‌ها و شعرخوانی، بلندترین شب‌های جواهرده را سپری می‌کنند.

یکی دیگر از مراسم‌هایی که توصیه می‌کنیم در زمان برگزاری آن به رامسر سفر کنید، آئین سنتی نوروز بل است که تاریخ مشخصی ندارد و هر سال از سیزدهم تا هفدهم مرداد ماه برگزار می‌شود (اما معمولا اکثر سال‌ها در روز ۱۶ یا ۱۷ مرداد برگزار می‌شود)ِ.

اتش بزرگ در رامسر

در این مراسم که برگزاری آن به معنای پایان سال دیلمی (گیکلان) و آغاز سال جدید است؛ مردم آتش عظیمی روشن می‌کنند و در حالی که لباس محلی نو بر تن دارند و موسیقی محلی می‌نوزاند، با خواندن آواز محلی لحظات شادی را در اطراف آتش سپری می‌کنند.

نشستن زنان در جشن با لباس محلی

مراسم کرنازنی که محلی‌ها به آن سماسوس می‌گویند، یکی از آئین‌های جالب مردم رامسر است که در ماه محرم برگزار می‌شود. قدمت برخی از کرناهای این مراسم به سیصد سال می‌رسد که نشان از قدمت زیاد این مراسم است.

کرنازنان رامسر

در این مراسم کرنازنان به دو گروه سرکرناچی و ورکن تقسیم می‌شود. در ابتدا سرکرناچیان در کرناها می‌دمند و سپس کرناوران جواب آن‌ها را می‌دهند. معمولا صدای کرناها همانند نوای یا حسین یا امام یا وای حسین کشته شد، است.

یکی دیگر از آئین‌های سنتی رامسر، مراسم دودوشان است که هر ساله در اوایل خرداد ماه در روستای اشکورات برگزار می‌شود. در این مراسم فردی به نام سرگالش که وظیفه نگه‌داری از دام‌ها را برعهده دارد، آن‌ها را به چرا می‌آورد و پس از چرا، دام‌ها را دو بار می‌دوشد.

سرگالش شیری را که بار دوم دوشیده است، نزد خود نگه می‌دارد و متعهد می‌شود در قبال شیری که تحویل گرفته است، در پایان فصل چرا مقداری کره حیوانی، دوغ، کشک و ماست محلی به گله‌داران تحویل دهد. این آئین که در حقیقت یک جشنواره است، با مراسمی مانند طناب‌کشی و کشتی محلی و اعطای جوایز به افراد برتر، نواختن ساز محلی و خواندن آواز محلی و انجام رقص محلی به پایان می‌رسد.

مراسم نوروزخوانی یکی دیگر از مراسم‌های جالب دیگر است که معمولا ۱۵ روز مانده به آغاز سال نوی شمسی در اکثر شهرهای شمالی برگزار می‌شود و نوروزخوانان با مدح امامان و خواندن ترانه‌های محلی، آغاز سال نو را به مردم تبریک می‌گویند.

نوروزخوانان چند نفر هستند که یک نفر از آن‌ها اشعار را می‌خواند، نفر دوم ساز را می‌خواند و نفر سوم که به آن بارکش می‌گویند، در خانه‌ها را می‌زند و هدایای مردم را که معمولا پول، تنقلات، شیرینی و تخم‌مرغ است، جمع‌آوری می‌کند.

جشنواره ملی گل گاو زبان رویدادی است که توصیه می‌کنیم در زمان برپایی آن حتما به رامسر سفر کنید. این جشنواره چند سالی است که در خرداد ماه (این جشنواره امسال هفتم خرداد ماه برگزار شد) در جنت رودبار، پایتخت گل‌گاو‌زبان ایران همراه با برنامه‌هایی همچون اجرای ترانه زنده، موسیقی محلی، تقدیر و تشکر از کشاورزان نمونه، پیاده‌روی خانوادگی و برنامه‌های شاد دیگر برگزار می‌شود.

رامسر

در ضمن در طی این مراسم می‌توانید طعم نان داغ محلی و تازه را که به دست زنان بومی تهیه می‌شود، امتحان کنید و سوغات (مانند گل گاو زبان و عسل با کیفیت) و صنایع‌دستی روستا را نیز از دکه‌های کوچک اطراف محل برگزاری مراسم تهیه کنید. در ضمن در این مراسم زنان و مردان با لباس‌های محلی زیبای خود حاضر می‌شوند که در نوع خود جاذبه فرهنگی منحصر‌به‌فردی است.

در ضمن اگر در فصل تابستان و نوروز به رامسر سفر کردید، جشنواره‌‌ها و مراسم ویژه‌ای تله‌کابین رامسر را از دست ندهید؛ این جشنواره‌ها با حضور هنرمندان مشهور برگزار می‌شود و فضای مفرحی را برای مسافران ایجاد می‌کند.

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌ها

جواهرده یکی از جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیبا و جذاب اطراف رامسر است که به هیچ وجه نباید بازدید آن را از دست دهید. این روستا در خرداد ماه و سه ماه تابستان از آب‌وهوایی مطبوع و طبیعتی رویایی برخوردار است.

جنگل دالخانی یکی دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز رامسر است که در هر چهار فصل سال، زیبا است و در فصل تابستان نیز هوای نسبتا خنکی دارد.

کاخ موزه رامسر یا کاخ مرمر رامسر یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که در سفر به رامسر حتما باید از آن بازدید کنید. ساعات بازدید از این جاذبه ۹ الی ۱۷ است.

توصیه می‌کنیم در سفر به رامسر از موزه مردم‌شناسی این شهر هم دیدن کنید. ساعات بازدید از موزه مردم‌شناسی همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۱ است.

حیف است که به رامسر بیایید و از اثرات شفا‌بخش آب گرم سادات محله برخوردار نشوید. این مجموعه همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۱ پذیرای گردشگران است.

تله‌کابین رامسر هم یکی از اماکن تفریحی این شهر است که سفر به رامسر بدون لذت بردن از آن تکمیل نمی‌شود. این مجموعه تفریحی همه روزه به جز سیزدهم فروردین ماه و ایام سوگواری، از ساعت ۹:۳۰ الی ۲۰ پذیرای گردشگران است.

بهترین زمان سفر از نظر خلوت بودن و کاهش هزینه‌ها

تقریبا هر کسی می‌داند که تابستان فصل خوبی برای سفر به شمال نیست؛ زیرا شلوغی و هوای گرم و شرجی شما را کلافه می‌کند و از سویی دیگر وقتی متوجه هزینه‌های سرسام‌آور اماکن اقامتی می‌شوید، از سفر خود پشیمان می‌شوید. نوروز هم فصل خوبی برای سفر به این شهرها نیست؛ زیرا هم ممکن است رگبارهای سنگین و ناگهانی به دلیل ناپایدار بودن وضعیت جوی شما را غافلگیر کند و هم میزان مسافران این شهرها در این ایام به اوج خود می‌رسد.

بهترین زمان سفر به رامسر از این نظر، اردیبهشت و خرداد (مخصوصا خرداد) است؛ البته اوایل تا اواسط مهر نیز هوا کاملا سرد نشده است و قیمت ویلاها و مراکز اقامتی نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

نتیجه گیری:

رامسر شهر زیبایی در غربی ترین نقطه از استان مازندران و چسبیده به استان سر سبز گیلان ، شهری که تلفین زیبایی های دو استان در آن رخ می کشد و خود را به عنوان زیباترین شهر ایران معرفی می کند رامسر جایی که در آن باید زیست و لذت برد اگر می خواهید در یک نگاه با گیلان و مازندران سفر کنید سری به رامسر بزنید.

پست های مرتبط

اجاره ویلا استخردار در گیلان

اجاره ویلا استخردار در گیلان

اجاره ویلا استخردار در گیلان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ی لذت‌بخشی در استان گیلان… ادامه مطلب

رزرو ویلا استخردار در مازندران

رزرو ویلا استخردار در مازندران

رزرو ویلا استخردار در مازندران ، استانی زیبا در شمال ایران، به خاطر مناظر خیره کننده، فرهنگ غنی و مردم… ادامه مطلب

رزرو ویلا مازندران

رزرو ویلا مازندران

رزرو ویلا مازندران، یکی از استان های شمالی ایران، به خاطر زیبایی های طبیعی خیره… ادامه مطلب

پیوستن به بحث

جستجو

فروردین 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

اردیبهشت 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
0 بزرگسال
0 کودک
حیوانات خانگی
متراژ
قیمت از
امکانات
ویژگی ها

مقایسه آگهی ها

مقایسه کنید
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.

در صورت طولانی شدن زمان پاسخگویی با شماره 09112934797 تماس حاصل فرمایید.