سیاهکل کجاست ؟ اجاره اقامتگاه در سیاهکل

سیاهکل کجاست رزرو ویلا سیاهکل,ویلا رابط,اجاره ویلا سیاهکل,رزرو ویلا دیلمان,اجاره ویلا دیلمان (2)

سیاهکل کجاست ؟ اجاره اقامتگاه در سیاهکل بهتر است با این منطقه کمی آشنا شوید سیاهکل یا سی کل جزو شهرهای سرسبز و بکر استان گیلان است که از سمت شمال با لاهیجان از سمت شرق با لنگرود از سمت غرب با شهر رشت و از سمت جنوب با رودبار همسایه است. این شهر تا تهران 322 کیلومتر فاصله دارد.

در بخش جلگه‌ای این شهر زیبا، آب‌وهوا معتدل و مرطوب است و در بخش کوهپایه‌ای سیاهکل هوا نسبتاً خنک است که شما می‌توانید جهت رزرو ویلا سیاهکل از سایت ویلا رابط کمک بگیرید.

پیشنهاد اجاره ویلا در دیلمان و رزرو اقامتگاه در سیاهکل

اجاره ویلا استخردار و جکوزی بندرانزلی

بندرانزلی.خیابان پاسداران.بالاتر از دانشگاه علمی و کاربردی کشاورزی.خیابان فرهنگ.خیابان پاییز ۳.پلاک ۸۴
کد ملک: 30024
  • 2 اتاق خواب
  • 2 سرویس
  • 4 نفرات
علیرضا قربانی

اجاره ویلا در دل جنگل و در کنار رودخانه

براگور،رودبار، ایران
کد ملک: 29196
  • ۲ اتاق خواب
  • ۲ سرویس
  • ۶ نفرات

اقامتگاه سالار سنتی

گوشگور، املش.شهر رانکوه .روستای، جاده گوشکور، ایران
کد ملک: 28967
  • 2 اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 6 نفرات
حسن سالاری راد

اجاره ویلای آب در رشت

جاده اصلی رشت به سمت تهران بعدازپلیس راه وپارک جنگلی سراوان
کد ملک: 28554
  • 0 اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 2 نفرات
فاطمه فلاح

اجاره ویلا جنگلی گیسوم شمال

گیلان کمر بندی گیسوم رو به رو سه راه گیسوم کوچه سعادت
کد ملک: 28564
  • 1 اتاق خواب
  • 2 سرویس
  • 5 نفرات
alirezasaadati

اجاره ویلا سوشیان (ماسال)

گیلان ماسال روستای اهکلان
کد ملک: 28432
  • 1 اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 3 نفرات

جاذبه‌های دیدنی سیاهکل کجاست ؟ در گیلان

استخر پاشوران سیاهکل

استخر و پارک پاشوران در ورودی شهر سیاهکل قرار دارد و اطراف این پارک با درختان اقاقیا و چنار پوشیده شده است. شما می‌توانید در این استخر قایق سواری با قایق پارویی را تجربه کنید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید تور یک روزه گردشگری برای خود ترتیب دهید و دیدنی‌های سی کل لذت ببرید.

استخر پاشوران سیاهکل

خانه عضدی سیاهکل

یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی سیاهکل خانه عضدی است. این خانه بنایی دو طبقه دارد و برای دوران قاجار است. سبک معماری آن مطابق با سبک معماری گیلان است که گچ‌بری‌های بی‌نظیر و آینه‌کاری زیبا می‌تواند برایتان جذاب باشد.

آبشار لونک سیاهکل

آبشاری بلند که منظره‌ای سحرآمیز را به طبیعت می‌بخشد. صدای شادی پرندگان نشاط این طبیعت بکر را بیشتر می‌کند. هوای خنک بهار در این منطقه لحظات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد. شما با اجاره ویلا سیاهکل می‌توانید از این آبشار زیبا دیدن کنید.

جاده سیاهکل به دیلمان

این جاده به حدی زیبا و بکر است که دلتان نمی خواهد به مقصد برسید. عبور از جنگل مه آلود، اتراق کردن در کنار آبشار لونک و تماشای گله گوسفندان بسیار لذت بخش است. هرچیز هم که شد، باید همچنان ادامه بدهیم.

بازهم هر صبح بیدار شویم و با لذت به صدای گنجشک‌ها گوش کنیم؛ حتی پس از سخت‌ترین و سیاه‌ترین و سردترین شب‌ها. بازهم لبخند بزنیم، دوست بداریم، آرزو کنیم، بجنگیم، تلاش کنیم و موفق شویم.

باید به آنان که نیستند و نبودند و رفته‌اند بگوییم: «چاره‌ای نبود، باید زندگی می‌کردم و آنقدر فرصت نداشتم که منتظر تو بمانم، آنقدر فرصت نداشتم که ببینم تقدیر چه تصمیمی می‌گیرد، آنقدر فرصت نداشتم که ببینم چه خواهدشد.»
باید بی‌معطلی تمام لذت‌های جهان را بدون وقفه تجربه کنیم و بدون وقفه دنبال آرامش بگردیم و آرامش را با هر نسبت و وسعتی پیدا کنیم.

حتی اگر در هورت کشیدن یک لیوان چای یا لم دادن و تماشا کردن معشوق باشد یا در خواندن کتاب یا شنیدن یک آهنگ. باید آرامش را پیدا کنیم حتی اگر در سفر باشد و رفتن و رفتن و هیچ‌ زمانی باز نگشتن

جاده رویایی سیاهکل به دیلمان

جاده سیاهکل به دیلمان

جنگل لاریخانی

در کیلومتر 8 جاده سیاهکل به دیلمان به جنگل لاریخانی می رسید. هنگامی که در این جنگل قدم می زنید ممکن است با اسب های وحشی  و پرندگان کمیاب رو به رو شوید. داخل جنگل آبشارهای زیبایی با پوشش درختانی چون افرا، انجیلی وجود دارد.  

دیلمان کجاست ؟

دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل محسوب می‌شود و 25 کیلومتر تا این شهر فاصله دارد. این منطقه محل حکومت آل بویه و دیلمیان بوده است. چشم‌اندازهای سرسبز و آب و هوای مرطوب و بارانی گردشگران زیادی را راهی این منطقه می‌کند که ما در اینجا مکان‌های گردشگری دیلمان را به شما معرفی می‌کنیم. اگر شما به این شهر زیبا سفر کردید جهت رزرو ویلا دیلمان می‌توانید از ویلا رابط کمک بگیرید.

مکان‌های دیدنی دیلمان

کاروانسرای تی تی

یکی از جذاب‌ترین بناهای این منطقه کاروانسرای تی تی است که قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد. این کاروانسرا در ابتدا جاده سیاهکل به دیلمان قرار دارد. در شمال این کاروانسرا روستا بالارود قرار دارد که خیلی با صفا است.

حتما از آنجا هم دیدن کنید. کاروانسرایی با قدمت ۴۰۰ ساله کاروانسرای سنگی تی تی در 15 کیلومتری شهر لاهیجان در استان گیلان و در دو راهی رودخانه‌ی باباکوه و شیم رود درست در 10 کیلومتری شهرستان سیاهکل به دیلمان و بر روی تپه‌ای نسبتا بلند و سرسبز قرار گرفته.
.
این کاروانسرا توسط تی تی خانم که عمه یکی از شاهان صفوی بود ساخته شده و در سال 1375 با شماره‌ی 1784در فهرست آثار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به ثبت رسید.

در زبان گیلکی تی تی به شکوفه بهاری معنی شده است، بنابراین در زبان فارسی به کاروانسرای تی تی کاروانسرای شکوفه نیز گفته می‌شود.در گذشته موقعیت این کاروانسرا بسیار مورد اهمیت بوده و محلی برای اطراق مسافرانی بوده که از سمت دیلمان گذرمیکردند.

کاروانسرای تی تی سیاهکل دیلمان رشت

حمام دیلمان

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی این منطقه، حمام دیلمان است. تاریخچه این حمام به زمان ایلخانیان می‌رسد و چون شخصی به نام میرزاعلی میر بلوک آن را پیدا و مرمت کرده است، به آن حمام میر بلوک هم گفته می‌شود.

حمام دیلمان در ۵۰ کیلومتری شهر سیاهکل و در ابتدای بافت شهری دیلمان و در مجاورت کوچه میراث فرهنگی و قبل از میدان اصلی شهر قرار داشته و به “حمام میر بلوک” نیز شهرت دارد.

ارتفاع آن از منظر بیرونی کمتر از دو متر نسبت به کف خیابان اصلی است. دور آن با فضای خالی شبیه خندق از زمین‌های مرتفع حاشیه جدا می‌شود. سقف حمام دارای سه گنبد است. گنبدها با شیشه‌های ضخیم نور گیر به صورت مشبک پوشانده شده‌اند.
شالوده اصلی بنا از سنگ، دیوارهای آن از آجر، ملات به کار رفته در آن ساروج و نورگیرهای بالای گنبدها از جنس مرمر شفاف است.
.
این بنا به احتمال بسیار زیاد متعلق به دورهٔ صفوی می‌باشد که در دوره‌های مختلف ضمن اضافه کردن الحاقات، مورد بازسازی واقع شده‌است. برخی کارشناسان نیز معتقدند ساخت این بنا به دورهٔ ایلخانی بازمی‌گردد. بخشی از این اثر تاریخی توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده و به شماره ثبت ۳۰۴۳ در ردیف آثار میراث فرهنگی ثبت گردید.

این بنا زیر انبوهی از گل و لای مدفون شده بود و به دستور میرزاعلی میر بلوک از زیر لایه‌های خاک بیرون آورده شده و مورد تعمیر و بهره‌برداری قرار گرفته‌است. حمام دیلمان دارای ساختاری ساده است که متناسب با شرایط سخت آب وهوای کوهستان طراحی و ساخته شده‌است. در گذشته نیز حوض کوچکی جهت شست‌وشوی پا، جلو در ورودی آن قرار داشته‌است.
.
حمام دارای یک صحن مرکزی ۸ضلعی است که ۴ضلع بزرگ و ۴ضلع کوچک آن به صورت یکی در میان قرار گرفته‌اند. بدین شکل که چهار صحن دیگر در چهار جهت اصلی محوطه مرکزی حمام را احاطه نموده‌اند. همچنین در چهار گوشه (کنج) چهار اتاق یا محوطه برای گرم خانه و سردخانه و محل نظافت پا، تنویرخانه و سربینه ساخته شده‌است.

حمام دیلمان

سابقا سه پله به طرف پایین حمام امتداد داشت که افراد از آن طریق به داخل حمام می‌رفتند و یک حوض آب سرد برای شستشوی پا در جلوی سر بینه تعبیه شده بود که توسط افراد ساکن دیلمان قسمت سربینه درگاه ورودی تخریب شده‌است. تون حمام در پشت بنا ساخته شده و گرم خانه در بالای تون و خزینه حمام مابین گرم و سردخانه ساخته شده‌است.
.
در یکی از اضلاع بزرگ خزینه آب گرم و در سه ضلع دیگر ۳سکو به چشم می‌خورد، همچنین درهایی که در هر یک از اضلاع کوچک تعبیه شده‌اند به گرم خانه، سردخانه، سربینه باز می‌شود. بیشترین سعی معمار آن به استحکام و عوامل کاربردی معطوف بوده‌است. همچنین، در این حمام، ۲عدد سکه فلوس و تعداد زیادی کاشی و سفال به دست آمده که در تعیین قدمت حمام و مشخص کردن تزئینات آن نقش بسزایی داشتند.

حمام دیلمان
حمام دیلمان

کوه درفک

این کوه مکان مناسبی برای کسانی که به کوهنوردی و غارنوردی علاقه دارند، است. بر روی قله این کوه غار وجود دارد که دهانه تنگ آن سبب شده است به راحتی کسی نتواند وارد این غار شود. طول این غار حدود 100 متر است و برف در آنجا جمع می‌شود که آب آشامیدنی منطقه را تأمین می‌کند.

قله درفک رودبار یکی از قله های رشته کوه های البرز است (۳)

دشت شقایق

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی دیلمان، دشتی سرسبز با شقایق‌های قرمز رنگ است که دلربایی می‌کنند. بهترین زمان برای دیدن این دشت زیبا فصل بهار است که بی شک چنین منظره‌ای را در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌کنید. با اقامت در این منطقه، امکان اجاره ویلا دیلمان وجود دارد.

دشت شقایق سیاهکل
دشت شقایق سیاهکل

بشکافته سنگ دیلمان

بشکافته سنگ دیلمان یکی از روستاهایی که گل سرسبد دیلمان است، ملومه نام دارد. بشکافه سنگ اثری طبیعی است که فضایی طبیعی و زیبا ایجاد کرده است. دو صخره بزرگ که روبه‌روی یکدیگر قرار دارند و به شکل یک غار رو باز درآمده‌اند. ارتفاع این صخره‌ها به 50 متر می‌رسد. این مکان موقعیت خوبی برای صخره ‌نوردی است.

منطقه گردشگری است به نام “بشکافته سنگ” تاریخچه این اسم به زبان گیلگی هستش این روزا کمتر ادمایی پیدا میشن که هیچ اشنایی با گیلان و زبان گیلکی نداشته باشن بشکافته سنگ یعنی سنگی که شکافته شده است که در دیلمان قرار دارد دیلمان شهر خوش آب و هوا و سرسبزاستان گیلان مکان های گردشگری بسیار  زیبایی را در جای جای خود گنجانده ، بشکافته سنگ  هم نام یکی  از مراکز دیدنی دیلمان است و بلندای آن با 50 متر ارتفاع هم عرض یک برج 17 طبقه است.

بشکافته سنگ سیاهکل سنگ دیلمان بشکافته سنگ گیلان

بشکافته سنگ همچون کوهی ساعقه زده به دو نیم تقسیم شده و با 100 متر طول بر روی زمین گسترده شده است که در انتهایش یک یخچال طبیعی وجود دارد و با افتادن یک سنگ بزرگ بر اثر زلزله بن بست شده است. انچه انرا زیباتر کرده است درخت های کوتاه قامتی است که بر رویش رشد کرده اند و بر جذابیت این منطقه بکر و زیبا افزوده است. چشمه ی جوشان و زیبایی که در نزدیکی بشکافته سنگ واقع شده است که منظره ی زیباتری را برای گردشگران رقم زده است. قدم زدن بین سنگی که صدسال پیش به طور متقارن و منظم از هم  جدا شده اند قطعا حس و حال خوبی را برای ما رقم میزند.
این جاذبه طبیعی به خصوص برای صخره نوردان و کوه پیمایان بسیار جالب توجه است دیواره صاف این سنگ که در بعضی اوقات شیب منفی دارد هر صخره نوردی را وسوسه می کند که برای یکبار هم که شده تجربه صعود به این منطقه را در سر بپروراند.

مسیرهای دسترسی به بشکافته سنگ:

برای اینکه بتوانید به این منطقه بکر دسترسی پیدا کنید میتوانید از دو مسیر استفاده کنید. اولین مسیر از شهر سیاهکل که در بین رشت و لاهیجان قرار گرفته ،  میگذرد. این مسی ر اسفالت بوده و از سیاهکل تا دیلمان 45 کیلومتر راه میباشد و مسیر دوم که از رودبار میباشد که باید از جاده اصلی خارج و وارد رستم اباد شوید. بعد از 50 کیلومتر به ملومه میرسید. این مسیر بسیار زیبا اما رفت و امد در آن سخت است

بشکافته سنگ دیلمان بشکافه سنگ
بشکافته سنگ دیلمان بشکافه سنگ

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم مکان‌های دیدنی سیاهکل و دیلمان را به شما معرفی کنیم تا اقامت خوب و لذت بخشی را در این شهر خاص داشته باشید. حتماً به منطقه سفر کنید و مناظر بی‌نظیر خطه گیلان دیدن کنید. برای رزرو ویلا دیلمان حتماً از ویلا رابط کمک بگیرید تا بهترین سفر خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

ویلا رابط

ویلارابط (سایت رزرواسیون اینترنتی ویلا ، سوییت و اقامتگاه های ایران) اولین وب سایت اجاره در ایران است که از سال 1383 امکان رزرو و اجاره بیش از صد ها ویلا ، سوییت و اقامتگاه را برای مسافران فراهم می کند. ویلارابط همواره تلاش نموده با کیفیت ترین اقامتگاه های اجاره در شهر های گردشگرپذیر را ارایه نماید تا میهمانان ویلارابط با خیالی آسوده از بهترین ها لذت ببرند. کیفیت ارایه خدمات ویلارابط با بیش از ربع قرن بیانگر رضایتمندی گردشگران بوده است . همواره در زمان سفر میهمانان ویلارابط باید را راهش فکر کنند.

پست های مرتبط

اجاره ویلای چوبی در تنکابن (3)

اجاره ویلای چوبی در تنکابن

اجاره ویلای چوبی در تنکابن، تنکابن یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران، تجربه ای منحصر به فرد و هیجان… ادامه مطلب

مزایا و معایب اجاره کلبه یا ویلا خارج از شهر

بررسی اجاره کلبه یا ویلا خارج از شهر

از گزینه های اصلی سفر اجاره کلبه یا ویلا خارج از شهر است که هم آرامش داشته باشد و هم… ادامه مطلب

کجای ماسال دیدنی تره ییلاقات ماسال

ییلاقات ماسال | جاهای دیدنی ماسال

ییلاقات ماسال | جاهای دیدنی ماسال پرتکرارترین مقصدی که از مردمان نقاط مختلف ایران میشنوید اینجاست.همه یا دوس دارن برن… ادامه مطلب

پیوستن به بحث

جستجو

اردیبهشت 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

خرداد 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
0 بزرگسال
0 کودک
حیوانات خانگی
متراژ
قیمت از
امکانات
ویژگی ها

مقایسه آگهی ها

مقایسه کنید
اگر برای اجاره ویلا و اقامتگاه نیاز به راهنمایی دارید، در خدمت شما هستیم
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.

در صورت طولانی شدن زمان پاسخگویی با شماره 09112934797 تماس حاصل فرمایید.