جذاب ترین مناطق ییلاقی شمال کشور

مناطق ییلاقی مازندران، مناطق ییلاقی گیلان، روستاهای ییلاقی، شهرهای ییلاقی شمال

مناطق ییلاقی شمال کشور بسیار متنوع و گسترده هست. با جذاب ترین مناطق ییلاقی شمال آشنا شوید و برای سفر بهترین را انتخاب کنید، از آنجایی که بسیاری از افراد به سفر شمال علاقه دارند؛ ما در ادامه به این موضوع می پردازیم.

زیباترین مناطق ییلاقی شمال :

مناطق ییلاقی شمال از جمله زیباترین مناظر طبیعی کشور هستند. در این میان بخش­هایی وجود دارد که متعلق به کرانه دریای خزر و روستاهای جنگلی است. مناطق ییلاقی مازندران در طول سال مورد توجه مسافران قرار می­گیرد. شلوغ­ترین فصل گردشگری مناطق ییلاقی مازندران، تابستان است. استان مازندران از شرق و غرب به جاده­های مختلفی دسترسی دارد. به عنوان مثال جاده چالوس، فیروزکوه و هراز شرایط رفت­و­آمد به شمال را آسان­تر می­کنند.

مناطق ییلاقی مازندران در بین مناطق ییلاقی شمال همواره حرف اول را می­زنند. مناطقی مثل ییلاقات گرسماسر، لپاسر، برنت، مازیچال، دالخانی و… روستاهای ییلاقی مازندران هستند. هرکدام از این ییلاقات به خودی خود یک بهشت بی­نظیر  و خیره­کننده است.

پیشنهاد اجاره ویلا و کلبه در مناطق ییلاقی شمال

اقامتگاه بومگردی مهربان شهریار

یزد خیابان سلمان کوچه مارکار فرعی 34
کد ملک: 28313
  • 7 اتاق خواب
  • 3 سرویس
  • 25 نفرات
فرشید فرخ منش

اجاره اقامتگاه بومگردی مهدیشهر

مهدیشهر، سمنان، ایران
کد ملک: 10002
  • ۰ اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 4 نفرات
فاطمه سادات داورپناه

اجاره سوییت بوم گردی عمارت سنگی 1 کندوان

دهکده توریستی کندوان
کد ملک: 1038
  • 0 اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 4 نفرات
کمال زارع

اجاره سوییت بوم گردی عمارت سنگی 2 کندوان

دهکده توریستی کندوان
کد ملک: 1037
  • 1 اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 5 نفرات
کمال زارع

اقامتگاه بومگردی سنتی لیماکده

لیماک، استان مازندران، ایران
کد ملک: 2059
  • 2 اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 4 نفرات

اجاره خانه روستایی فشکور مرزن آباد

فشکور، ایران
کد ملک: 1031
  • 1 اتاق خواب
  • 1 سرویس
  • 4 نفرات

ییلاق گرسماسر

ییلاق گرسماسر در ارتفاعات شهر رامسر قرار دارد . یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی مازندران و رامسر، گرسماسر و طبیعت کم نظیر آن با ارتفاعی بیش از 2000 متر از سطح دریا است.گرسماسر، ییلاقی زیبا و بکر در بخش مرکزی شهرستان رامسر است. روستای گرسماسر که از شمال و جنوب به رشته کوه های البرز، از شرق به روستای بزشی محله و از غرب به روستای روستم سر محدود می شود. گرسماسر دارای اقیلمی کوهستانی است. زمستان های این منطقه بسیار سرد و تابستان ها معتدل می باشد.

دشت‌های بسیار زیبا، کوه‌های بسیار بلند و چشمه‌های بسیار خنک، این ییلاق را از سایرین متمایز می‌کند. دزکول نیز در این ییلاق قرار دارد که بسیار زیبا و بلند است. از روی این کوه تمام نقاط رامسر و تنکابن قابل مشاهده‌اند. گردشگاه‌های این ییلاق، رستم سر، تله بن، راه کنار، مسجد آبجی, دزکول, فولاد چشمه و… می‌باشند که هر یک زیبایی خاصی دارند. برای رفتن به این ییلاق از جاده تنکابن به رامسر وارد جاده هریس شوید و به طرف کوه‌های سر به فلک کشیده، حدود یک ونیم تا دو ساعت حرکت کنید

ییلاق لپاسر

رای رسیدن به این منطقه خوش آب و هوا می‌توانید به یکی از ییلاق‌های نمک دره یا جواهر ده بروید و ادامه مسیر را با پای پیاده به‌سمت ییلاق لپاسر طی کنید.

برای رفتن به این ییلاق باید به یکی ازییلاق‌های مجاور مثل نمکدره یا جواهرده بروید (نمکدره از سایرین به لپاسر نزدیکتر است) و سپس پیاده یا با اسب به طرف این ییلاق حرکت کنید. کوههای لپاسر بسیار بلند هستند و در تابستان نیز روی کوه‌های ان برف وجود دارد و کوه سمامس (بلند ترین کوه رامسر با ارتفاع ۳۶۰۰ متر) در نزدیکی این ییلاق قرار دارد . یک یخچال طبیعی در این ییلاق وجود دارد که اب این ییلاق، از آن است.

این ییلاق دارای یک اب معدنی (به نام اب سیاه) می‌باشد که قابل شرب است وبرای بیماری‌های کلیوی بسیارمفید است. برای رفتن به این ییلاق حتما چادر و لباس گرم و تا حد امکان خوراکی به همراه خود ببرید. در ماه شهریور دراین ییلاق برف می‌بارد.


ییلاق لپاسر با ۳۰۰۰ متر ارتفاع در دامنه های قله سماموس قرار دارد و برای کمپینگ بسیار مناسب است. #کلبه های سنگی توسط فردی به نام مشهدی تقی و پسرش کرایه داده میشود.چشمه های پر آب و منظره های بدیع از جذابیتهای لپاسر است.از اواخر بهار تا اوایل پاییز برای حضور در منطقه خوب است و هم از جواهر ده هم از نمک دره و جاده جنت رودبار میتوان به آنجا سفر کرد

ییلاق برنت

یکی از این جاذبه های تماشایی، روستای ییلاقی برنت می باشد. این روستا، در دهستان خانقاه و در بخش جنوبی شهر سوادکوه قرار گرفته است.

ییلاق مازیچال

ییلاق مازیچال کلاردشت که گاهی از آن تحت عنوان روستای مازیچال نیز نام برده می‌شود یکی از این مناطق است. به نظر بسیاری از افراد حیرت‌انگیزترین منطقه کوهستانی در شمال کشور است.

در منطقه کلاردشت مازندران، روستایی زیبا و دینی به نام مازیچال قرار دارد که به خاطر موقعیت و زیبایی شگفت انگیز آن یکی از مقاصد مهم گردشگران و طبیعت دوستان است. روستایی ییلاقی که ۵۰ تا ۶۰ خانوار از اواخر خرداد تا اوایل پاییز در این آن سکونت دارند. کلبه های ییلاقی روستاییان که تنها در فصل تابستان مورد استفاده اهالی قرار می گیرد ، در میان منظره سرسبز و آسمان آبی تصویری آرامبخش و رویایی را برای گردشگران خلق می کند.


اهالی مازندران در گویش محلی مازیچال را مووزی چال تلفظ می کنند. در زبان مازندرانی درختان بلوط را مازی و گودال یا چاله را چال می گویند و از آنجا که این جنگل پر از درختان بلوط است این منطقه را مازیچال یعنی گودال ها و دره هایی مملو از درختان بلوط.اکثر گردشگران سفر یک روزه به این روستا دارند و معمولا در این مکان اقامت ندارند.


روستای زیبای مازیچال، روستایی ییلاقی است و کلبه های آن فقط در تابستان قابل سکونت هستند و در فصل های دیگر خالی از سکنه است.در این دهکده اتاق یا منزلی برای اقامت خود پیدا نمی کنید اما اگر به ماندن در طبیعت علاقمندید، چادر مسافرتی خود را می توانید در قسمتی از این طبیعت بکر برپا کنید؛ فقط توجه داشته باشید که هوای شب بسیار سرد شده و باید کیسه خواب داشته باشید و یا اینکه به کلاردشت بروید و از مجموعه های اقامتی آن استفاده کنید.

ییلاق دالخانی

دالانی بهشتی با پوشش متراکم جنگلی و مه‌های غلیظ که در انتهای مسیر شما را به ییلاق‌های تماشایی اکراسر،‌ گرسماسر و جنت رودبار می‌رساند. مساحت ششصد هزار متر مربع و در 30کیلومتری شهرستان رامسر واقع شده است ارتفاع این جنگل از سطح دریا به حدود 800 متر می رسد و به همین دلیل، گزینه خوبی برای کوهنوردان و طبیعت گردان به حساب می آید.

از سویی مه غلیظ، مهم ترین ویژگی دالخانی است که بعد از سرسبزی بکرش گردشگران را به این منطقه می کشاند. جنگل دالخانی ، جنگل زیبایی که در میان گردشگران به دالان بهشت معروف است و با درختان انبوه و آب و های بی‌ نظیرش می‌ تواند بکرترین تجربه طبیعت‌ گردی شما را رقم بزند

از جمله زیباترین و قدیمی­ترین مناطق ییلاقی مازندران می­توانیم به ییلاق آلاشت اشاره کنیم. این منطقه جزو روستاهای ییلاقی شمال در نزدیکی سوادکوه به حساب می­آید. جالب است که آلاشت یکی از مناطق ییلاقی شمال است که در نیمی از سال با ابر تماما پوشیده می­شود. شما می­توانید عکس­های بسیار زیبایی با ابرهایی که در این منطقه نزدیک زمین هستند بگیرید. وجود امکانات رفاهی مناسب در این ییلاق سبب شده سالانه مسافرین زیادی به آنجا سفر کنند.

ویلارابط

شهرهای مازندران از جمله مهم­ترین شهرهای ییلاقی شمال هستند. تعداد ییلاق­های کوهستانی و سرسبز در این استان بسیار زیاد است. معمولا گردشگرانی که به طبیعت علاقه زیادی دارند مهم­ترین مقصد یک سفر ییلاقی را شهرهای همین منطقه می­دانند. نکته مهم در کنار زیبایی و خوش آب و هوایی مازندران اقامت راحت در آن است. امروزه امکانات رفاهی تمام شهرها به طور چشمگیری گسترش پیدا کرده است. اجاره ویلا در شمال سبب می­شود دیگر نگران مکان اسکان خود در سفر نباشید. آسوده سفر کردن سبب لذت فراوان در مسیر و مقصد می­شود. مناطق ییلاقی مازندران همواره افراد زیادی را برای سفر جذب خود می­کند.

اجاره ویلا متل قو اجاره ویلا برج الماس متل قو سلمانشهرVillaRabet3-970×250

روستاها و شهرهای ییلاقی:

شهرهای ییلاقی شمال از زیبایی فراوانی برخوردار هستند. بزرگ­ترین وجه تمایز شمال کشور با سایر مناطق همین وجود شهرها و روستاهای ییلاقی است. غرق شدن در طبیعت بکر و دست­نخورده لذتی فراموش­نشدنی را به دنبال دارد. در بین مناطق ییلاقی شمال همواره مناطق کمتر شناخته­شده مورد استقبال قرار می­گیرد. بسیاری از افراد در جستجوی مناطقی هستند که شلوغ نباشد تا بتوانند از خلوت خود به خوبی لذت ببرند.

مناطق ییلاقی

یکی دیگر از روستاهای ییلاقی شمال مازیچال مازندران است. رسیدن به این بهشت زمینی از طریق جاده کلاردشت امکان­پذیر است. این مسیر پیچ­و­خم­های متعددی دارد و نسبتا سخت است. اما به دلیل زیبایی منحصر­ به­فردش، این مقصد طرفداران بسیاری دارد. با این سفر می­توانید به راحتی برای مدتی از دنیای قبلی خود فاصله بگیرید؛ برای لحظاتی فقط زندگی کنید و لذت ببرید.

مناطق ییلاقی شمال گستردگی فراوانی دارد. یکی دیگر از روستاهای ییلاقی این منطقه، فیلبند است. این ییلاق متعلق به یکی از بهترین شهرهای ییلاقی شمال است. این منطقه به سرزمین رویایی ابرها معروف است. ابرهای خوشه­ای در ارتفاعات این منطقه به­ آسانی در دست جای می­گیرند. این اتفاق یک رخداد نادر علمی است که تنها در این روستا قابل مشاهده است. طبیعت زیبا و بوی خوش کوهستان سبب برتری این منطقه در مقایسه با دیگر روستاهای ییلاقی شده است. روستاها و شهرهای ییلاقی شمال از هر نظر بکر و زیبا هستند.

بهترین مقصد سفر در بین روستاها و شهرهای ییلاقی شمال برای عاشقان طبیعت، برنت است. این روستا در دهستان خانقاه قرار دارد. تمدن این روستا بسیار قدیمی است و درست در قسمت جنوبی سوادکوه قرار دارد. در غرب این روستا رودخانه اسبه و جاده خطیرکوه قرار دارد؛ جنگل و مراتع بسیاری هم در شرق این منطقه وجود دارد.

این محل در بین مناطق ییلاقی شمال بسیار مورد توجه تاریخ­دوستان قرار می­گیرد. چراکه در آن روستای کوشک اردشیر بابکان و عمارت و حمام علی­محمد­خان قرار دارد.

مناطق ییلاقی گیلان:

مناطق ییلاقی گیلان دنیایی از شگفتی و زیبایی را با خود دارد. این استان سرشار از جنگل­های بکر و دست­نخورده است. مناطق ییلاقی گیلان طبیعت متنوع و جنگل­های انبوهی دارد. هوای دلپذیر و وجود رودخانه­های متعدد در این منطقه سبب پرطرفدار­شدن آن گردیده است. فرار از هیاهوی شهر و گرمای تابستان برای همه افراد لذت­بخش است. هوای مناطق ییلاقی گیلان در این میان می­تواند حال و هوای تازه­ای به ما ببخشد.

ابرهای زمینی

اگر از بین مناطق ییلاقی شمال، مناطق ییلاقی گیلان را انتخاب کردید مقاصد متعددی در پیش روی شما قرار خواهد­گرفت. مقاصدی مثل: دشت النزه، ماسال، اولسبلنگاه، دیلمان، بلوردکان، اشکورات، خورگام، سلانسر، هلو دشت، ماسوله، داماش و روستاهای ییلاقی دیگر. دیدن تصاویر هر یک از این مناطق حس خوشایندی در انسان ایجاد می­کند؛ دیگر سفر­کردن به این منطقه­ها و دیدن آنها از نزدیک جای خود را دارد.

با اجاره ویلا در گیلان با خیال آسوده سفر کنید. البته این آسودگی زمانی اتفاق می­افتد که از پیش به سایت ویلارابط مراجعه کنید. هر سفری چه خوب و چه بد، برای زندگی انسان تجربه است. اصلا سفر کردن نشانه­ای از زنده بودن انسان است. خوب است که حتما سری به مناطق ییلاقی شمال بزنید و در کنار تنفس هوای پاک و مطلوب از طبیعت آن لذت ببرید.

ویلا رابط

ویلارابط (سایت رزرواسیون اینترنتی ویلا ، سوییت و اقامتگاه های ایران) اولین وب سایت اجاره در ایران است که از سال 1383 امکان رزرو و اجاره بیش از صد ها ویلا ، سوییت و اقامتگاه را برای مسافران فراهم می کند. ویلارابط همواره تلاش نموده با کیفیت ترین اقامتگاه های اجاره در شهر های گردشگرپذیر را ارایه نماید تا میهمانان ویلارابط با خیالی آسوده از بهترین ها لذت ببرند. کیفیت ارایه خدمات ویلارابط با بیش از ربع قرن بیانگر رضایتمندی گردشگران بوده است . همواره در زمان سفر میهمانان ویلارابط باید را راهش فکر کنند.

پست های مرتبط

اجاره ویلا استخردار در گیلان

اجاره ویلا استخردار در گیلان

اجاره ویلا استخردار در گیلان یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ی لذت‌بخشی در استان گیلان… ادامه مطلب

رزرو ویلا استخردار در مازندران

رزرو ویلا استخردار در مازندران

رزرو ویلا استخردار در مازندران ، استانی زیبا در شمال ایران، به خاطر مناظر خیره کننده، فرهنگ غنی و مردم… ادامه مطلب

رزرو ویلا مازندران

رزرو ویلا مازندران

رزرو ویلا مازندران، یکی از استان های شمالی ایران، به خاطر زیبایی های طبیعی خیره… ادامه مطلب

پیوستن به بحث

جستجو

اسفند 1402

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29

فروردین 1403

  • ش
  • ی
  • د
  • س
  • چ
  • پ
  • ج
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
0 بزرگسال
0 کودک
حیوانات خانگی
متراژ
قیمت از
امکانات
ویژگی ها

مقایسه آگهی ها

مقایسه کنید
×
گفتگو را شروع کنید
سلام! برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید.

در صورت طولانی شدن زمان پاسخگویی با شماره 09112934797 تماس حاصل فرمایید.